156

مراسم تدفین شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان

مراسم تشییع تدفین و خاکسپاری یک شهید گمنام دوشنبه 1402/09/27 با حضور مردم، مقامات، مسئولان استانی، اساتید، کارکنان و دانشجویان استان کرمانشاه در پردیس شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

بر اساس هماهنگی‌های انجام شده در سال‌های گذشته، دومین شهید گمنام دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و با حضور پر شور مردم غیور و شهیدپرور استان کرمانشاه و همچنین مسئولان استانی در پردیس شهید رجایی(برادران)تشییع، تدفین و خاک‌سپاری شد. در ابتدای این مراسم و هم‌زمان با حضور پیکر پاک این شهید ۱۷ساله، یگان تشریفات سپاه نبی اکرم کرمانشاه به استقبال شهید گمنام رفت و بعد از اجرای مراسمات، عظیم عظیمی سرپرست دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه ضمن تسلیت شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س) و عرض خیرمقدم خدمت مهمانان در بیان اهمیت و جایگاه شهیدان به شعر:

کشتی نوحیم در طوفان روح                                لاجرم بی‌ دست و بی‌ پا می رویم

همچو موج از خود برآوردیم سر                              باز هم در خود تماشا می رویم

راه حق تنگ است چون سم الخیاط                            ما مثال رشته یکتا می رویم

هین ز همراهان و منزل یاد کن                              پس بدانک هر دمی ما می رویم

خوانده‌ای انا الیه راجعون                                       تا بدانی که کجاها می رویم

 از مولانا اشاره کرد و خطاب به دانشجو معلمان گفت: شهیدان از ما خواهان ادامه‌دادن راه آن‌ها هستند و شما باید با کسب معرفت و علم راه و اهداف شهیدان را ادامه دهید. انقلاب اسلامی ایران بر سه رکن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی استوار گردیده و دشمنان در پی هدف قراردادن این سه رکن هستند. شما جوانان انقلابی باید با الگوبرداری از فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اعتلای جمهوری اسلامی ایران قدم بردارید. عظیم عظیمی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شهیدان گفت: امیدواریم خداوند ما را در مسیر انبیا، اولیا و شهدا قرار دهد و ما باید یاد شهیدان را نگه داریم؛ زیرا فضیلت نگه داشتن یاد شهید کمتر از شهادت نیست.

مرادی معاونت هماهنگی دانشگاه و رئیس بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه نیز ضمن بیان خیرمقدم خدمت مهمانان گفت در این محفل همه ما مهمان این شهید بزرگوار هستیم و شهید میزبان ماست. در ملکوت این شهید است که از ما دعوت کرده که ما در این مراسم جمع شویم. سیروس مرادی با اشاره به اقدامات انجام شده در دو سال اخیر در خصوص مزین نمودن دانشگاه به شهیدان گمنام گفت: ما این نیاز را احساس کردیم که برای پردیس های شهید صدوقی و شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان یک وجود نورانی را در نظر بگیریم که هستی خود را، جان خود را و همه دارایی خود را جهت اعتلای کلمه توحید و حفظ ارزش های اسلامی نثار کرده. با وجود این شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان که مکان مقدس تعلیم‌وتربیت است، مقدس‌تر گردید. مرادی معاون هماهنگی و رئیس بسیج اساتید دانشگاه با اشاره به مراجعه به قرآن برای این شهید بزرگوار به آیه 100 سوره توبه (وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِینَ وَالْأَنْصَارِ وَالَّذِینَ اتَّبَعُوهُمْ بِإِحْسَانٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی تَحْتَهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا أَبَدًا ذَلِکَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ) رسید و گفت: این شهید در مسیر رسول‌الله حرکت کرده و جان خود را برای سرفرازی اسلام فدا کرده است. یعنی این شهید جزء تابعین به احسان است و جهاد، نصرت، هجرت را به سمت رحمانیت و آخرت انجام داده و قطعاً خداوند از او راضی و خشنود است.

در انتهای مراسم کربلایی علی ملک‌زاده مداح اهل‌بیت (ع) در رثای بانوی دوعالم حضرت صدیقه طاهره (س) و شهید گمنام به مرثیه‌سرایی و روضه‌خوانی پرداختند و پیکر مطهر  این شهید عزیز پس از اقامه نماز توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرزایی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، با حضور مردم، مقامات، مسئولان استانی، اساتید، کارکنان و دانشجویان در محوطه پردیس شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه  تشییع به خاک سپرده شد.


شناسه : 11338448