180

تجمع بزرگ دانشگاهیان استان کرمانشاه در حمایت از مقاومت فلسطین

همزمان با عملیات بزرگ طوفان الاقصی در سرزمین‌های اشغالی، تجمع باشکوه دانشگاهیان انقلابی دانشگاه‌های استان کرمانشاه در حمایت از مقاومت فلسطین، ۱۷ مهرماه ۱۴۰۲ در جوار یادمان شهدای گمنام دانشگاه رازی برگزار شد.

در این مراسم، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی در سخنانی اظهار داشت: آنچه امروز در دانشگاه رازی رقم می‌خورد، نتیجه همّت بلند همه دانشگاهیان استان است و إن‌شاءالله ذخیره آخرت همه عزیزان باشد.

وی در ادامه با اشاره به عملیات بزرگ طوفان الاقصی در سرزمین‌های اشغالی افزود: یقیناً شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ مبدأ تحولات تاریخی خواهد شد، با لطف و فضل خدای سبحان، عنایت ائمه معصومین (ص) و کیاست و فراست و ذکاوت، ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای (مدّ ظله العالی) و با مجاهدت، شهامت، رشادت و دلاوری رزمندگان مقاومت، اتفاقی افتاد که قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نشان داد.

دکتر احمدی بیان کرد: امروز اسرائیل فقط شکست نظامی نخورد و در وهله اول شکست اطلاعاتی و امنیتی خورد و این بسیار حائز اهمیت است، اما عملیات بزرگ طوفان الاقصی در ۱۵ مهر با برنامه‌ریزی انجام شد و رژیم صهیونیستی در خواب بود. یقین بدانید این عملیات سرآغاز فصل جدیدی از شکوه، عظمت و عزت است، این رشادت، شهامت و شجاعت، عزت و افتخار را به ارمغان می‌آورد و باید قدر آن را بدانیم و در فضا‌های مختلف مبلغ این موضوع باشیم.

رئیس دانشگاه رازی تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا آنچه که حضرت امام (ره) فرمودند: «اگر هر مسلمان یک سطل آب روانه اسرائیل کند، اسرائیل نابود خواهد شد» را تحقق ببخشیم و باید با همه توان حمایت کنیم.

وی اظهار داشت: دشمن تلاش بسیاری کرد تا انقلاب اسلامی ایران را فقط یک انقلاب شیعی قلمداد کنند که حضرت امام (ره) با ابتکار «روز جهانی قدس» این توطئه را نقش برآب کرد و امروز باید نشان دهیم انقلاب اسلامی در همه صحنه‌ها حضور دارد و تمام معادلات دشمنان را بر هم می‌زند و تنها کشوری هستیم که اگر قرار است پشت مسلمین، آزادگان و اعراب جهان بایستیم تا آخر می‌ایستیم و معادلات را در جهان تغییر می‌دهیم.

دکتر احمدی در پایان از حضور همه شرکت کنندگان در این مراسم قدردانی کرد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الله جلیلیان نماینده، ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی اظهار داشت: مردم مظلوم فلسطین چندین دهه است که مورد ظلم قرار می گیرند، اما صبوری کرده‌اند. با پیروزی انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) حمایت خود را از این مردم مظلوم اعلام کرد و با نامیدن روزی به نام «قدس» به آنها روحیه داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلیان بیان کرد: طبق سنت الهی و براساس آیات قرآن، کسانی که صبوری می‌کنند، خداوند نتیجه صبر آنها را می‌دهد و امروز یکی از سنت‌های الهی محقق شده و به فضل الهی اسرائیل روز به روز ضعیف‌تر و محور مقاومت قوی‌تر می‌شود.

وی یادآور شد: امروز شاهد هستیم که با رشادت‌های شهید سلیمانی، محور مقاومت منسجم شده و دشمن هر روز متحمل هزینه‌های سنگین‌تری خواهد شد.

جامعه بزرگ دانشگاهی استان کرمانشاه ضمن اعلام حمایت از عملیات گسترده نیرو‌های مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، نسبت به این موفقیت تاریخی مقاومت، ضمن سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل ابراز خوشحالی داشتند.

در پایان، دانشگاهیان پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند و بیانیه حمایت از مردم مظلوم فلسطین به شکرانه پیروزی نیروهای مقاومت به شرح ذیل قرائت شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِینَ؛ [۴]با آن‌ها پیکار کنید که خداوند آنان را به دست شما مجازات می‌کند و آن‌ها را رسوا می‌سازد و سینه گروهی از مؤمنان را شفا می‌بخشد (و بر قلب آن‌ها مرهم می‌نهد).»

«سلام بر شهیدان مقاومت، سلام بر چهره برجسته مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی، سلام بر ابومهدی المهندس، سلام بر شهید همدانی و شهید صدرزاده‌ها ..

درود خداوند بر مجاهدین راه حق، بر مجاهدین جبهه مقاومت، بر جوانان شجاع و دلیر- وطن دوست و مقاوم، حق طلب و ظلم ستیز - فلسطین، سرزمین مقدس مسلمین، قبله گاه اول آل الله.

درود بیکران بر جوانان آگاه و مقاوم، جوانانی که به حول و قوه الهی، توانستند، در دل دشمن غاصب، رعب و هراسی ایجاد کرده و بار دیگر آنان را از مقاومت و شجاعت خود آگاه سازند.

امروز، رژیم غاصب، نازشستی دیده است، اما این حتی ذره‌ای از خون‌های به ناحق ریخته شده را پاک نخواهد کرد.

همانطور که مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عزیز فرمودند: اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، و‌گویا عجله دارند، و می‌خواهند سریع‌تر بروند.

باز هم حرکتی عظیم و با صراحت، سوگ نابودی اسرائیل را برایشان ملموس‌تر و عینی‌تر جلوه داد.

امروز بار دیگر، جبهه‌ مقاومت، حضور پرشور جنودالله را به گوش جهانیان رساند، تا مژده دهد، جاء الحق نزدیک و زهق الباطل محقق خواهد شد ان‌شاءالله.

جوانان ایرانی، ضمن درود بیکران بر ملت غیور و خستگی ناپذیر فلسطین، حمایت خود را از ایشان اعلام کرده و آنان را بر مقاومت مضاعف، دعوت و تشویق می‌نماید.

جوانان ایرانی تا پای جان، در جبهه مقاومت، و در راه آزادسازی قدس مقدس، همچون مرد میدان، در میدان نبرد خواهند بود.

جنایتکاران صهیونیست هم بدانند، که پیروزی از آن شهیدانی است که خونشان در سرزمین‌های اشغالی به ناحق ریخته شد، اما صدای جاءالحق از قطره قطره خونشان به گوش می‌رسد، و این شوق مقاومت تا از پای در آمدن رژیم کودک‌کش اسرائیل، سینه به سینه خواهد چرخید».

والسلام علیکم و رحمه‌الله

بسیج دانشجویی دانشگاه رازی

این مراسم توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی در حمایت از انتفاضه مردم مظلوم فلسطین و عملیات تاریخی طوفان الاقصی با مشارکت بسیج کارمندان، استادان، دانشجویان و با حضور تشکل‌های انقلابی و مذهبی صورت گرفت.

عملیات بزرگ طوفان الاقصی تاکنون منجر به هلاکت ده‌ها نفر و زخمی شدن صد‌ها نفر از صهیونیست‌ها شده است.

رزمندگان مقاومت در این عملیات موفق شدند ده‌ها نفر از نیرو‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را به اسارت درآورند.

 


شناسه : 9857777