135

برگزاری نشست بصیرتی و روشنگری گرامیداشت هفته مبارک بسیج

نشست بزرگداشت هفته بسیج با حضور جمعی از استادان و کارکنان بسیجی دانشگاه، چهارم آذر ماه ۱۴۰۲، به همت حوزه سه بسیج کارمندی، در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

در این نشست، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام ایران اسلامی، با درود بر روح پرفتوح معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و با آرزوی طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری (مدّ ظله العالی) در سخنانی اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت، شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت و به ویژه شهید والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم.

وی در ادامه با اشاره به عملیات بزرگ طوفان الاقصی که توسط رزمندگان جبهه مقاومت فلسطین (حماس) علیه رژیم غاصب صهیونیستی در ۱۵ مهر صورت گرفت، افزود: این عملیات، فتنه رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط با برخی کشور‌های منطقه را خنثی کرد و این پیروزی بزرگ را که توسط رزمندگان جبهه مقاومت صورت گرفت، تبریک عرض می‌کنیم.

دکتر احمدی با اشاره به عملیات‌های جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر، توقیف کشتی‌های اسرائیلی توسط نیرو‌های مقاومت یمن را نشانه‌ای از قدرت لایزال الهی در دست مقاومت دانست.

رئیس دانشگاه رازی در ادامه بسیج را یک نیروی عظیم جهانی دانست و تأکید کرد: امروز حرکت بسیج، قدرت‌های استکباری را نگران کرده است.

وی بیان کرد: مطمئناً نسل کشی، شرارت و جنایات رژیم صهیونیستی تمام می‌شود، اما آنچه که می‌ماند، استقامت، پایداری، عزت، سربلندی و پیروزی مردم مقاوم غزه است.

دکتر احمدی در ادامه ضرورت جهاد تبیین را یادآور شد و افزود: مقاومتی که در غزه صورت گرفته است کمتر از هشت سال دفاع مقدس در کشورمان نیست؛ بسیجیان عزیز باید جنایت‌های صورت گرفته از سوی رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه و همچنین استقامت و مظلومیت مردم فلسطین و مبارزه جانانه رزمندگان اسلام در غزه را تبیین کنند.

رئیس دانشگاه رازی با تاکید بر اینکه امروز قدرت جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه بسیج بیشتر از هر کشور دیگری است، افزود: دنیا بداند که به لطف و فضل خداوند متعال، رژیم صهیونیستی با همه پشتوانه خود شکست می‌خورد.

وی کار جهادی، همراهی، همدلی، ایثار و از خود گذشتگی و تبعیت از ولایت فقیه را مشخصه‌های بارز بسیج و بسیجیان دانست و یادآور شد: امیدوارم همه ما توفیق یابیم تا در زمره بسیجیان واقعی باشیم و همواره برای تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.

همچنین در این نشست، حاج حسین عزیزی مسئول حوزه سه بسیج کارمندی در سخنانی با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: به فضل خداوند متعال در این برهه از ظرفیت نیرو‌های انقلابی و بسیجی بیشترین استفاده به عمل آمد.

وی با اشاره به اعزام کاروان دانشگاهیان به مراسم پیاده‌روی اربعین افزود: خوشبختانه این مراسم با حمایت ریاست محترم دانشگاه و همچنین تلاش و پیگیری حوزه سه بسیج کارمندی دانشگاه به بهترین نحو گرفت.

عزیزی با تاکید بر اینکه بسیج متکی به ولایت است، افزود: اعتقاد ما بر این است که بسیج همواره باید گره گشای امور باشد و این مسیر حق و روشن را باید ادامه دهیم، هر چه که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد تعهد و اعتقاد ما نسبت به این نظام تقویت می‌شود.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، در سخنانی، با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: کلامی روح‌بخش از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) به یادگار مانده که می‌فرماید " اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و إلا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند".

وی با اشاره به توطئه و خباثت‌های استکبار و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: تمام فکر و ذهن دشمن القای روحیه ضعف و ناتوانی به کشور ما است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تاکید بر اینکه تفکر بسیجی یقیناً پیروز خواهد شد، افزود: تفکر بسیجی یعنی اینکه تمام توان خود را بر جهاد تبیین بگذاریم و از القای ناامیدی و ضعف از سوی دشمنان به کشور جلوگیری کنیم.

وی جهاد تبیین را از دستورات اکید مقام معظم رهبری (مدّ ظله العالی) دانست و تاکید کرد: به برکت امنیت و اقتداری که در کشورمان حکمفرما است، امروز کمترین تهدیدات و عملیات‌های تروریستی در کل خاورمیانه مربوط به جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بار دیگر روشنگری و جهاد تبیین را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید امید، خودباوری و اعتماد به نفس را در میان مردم به ویژه در بین دانشجویان تقویت کنیم.

وی با مروری بر فتنه‌انگیزی و خصومت دشمنان انقلاب در ادوار مختلف طی چهار دهه اخیر اظهار داشت: یکی از حماقت‌های استکبار در کشورمان لفاظی‌های ترامپ در سال ۹۸ بود که همان موقع رهبر معظم انقلاب فرمودند جنگ نخواهد شد و مذاکره هم نخواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان اینکه تفکر بسیجی بر دانشگاه‌ها حکمفرما است، افزود: ما باید با جوانان گفتگو کنیم، شنوای مطالبات آن‌ها باشیم. همچنین باید با منتقدین به گفتگو بنشینیم و صبور باشیم، مبادا اجازه دهیم که دشمن سوء استفاده کند.

وی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای همگان یادآور شد: همه بسیجی‌های کشور نور چشم ما هستند و خداوند متعال بر دوام توفیقات همه بسیجیان عزیز بیفزاید.


شناسه : 11061419