152

برگزاری نشست بصیرتی و روشنگری با موضوع دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی

نشست هم‌اندیشی و پرسش و پاسخ با محوریت دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست هم‌اندیشی و پرسش و پاسخ با محوریت دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور استادان، یاوران علمی و دانشجوبان، یکم آبان ماه 1402، با سخنرانی دکتر علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در سالن اجتماعات پروفسور شمسی‌پور کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه رازی برگزار شد.

در این نشست، دکتر شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در سخنانی با اشاره به اقدام جنایتکارانه رژیم غاصب صهیونیستی در بمباران بیمارستان غزه و کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین اظهار داشت: امروز باطن خبیث رژیم منحوس اسرائیل برای جهانیان آشکار شده است.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اهمیت مشارکت حداکثری در این انتخابات افزود: همه باید برای جذب حداکثری مردم برای حضور پرشور در این انتخابات تلاش کنیم.

این مقام مسئول بر افزایش آگاهی‌های سیاسی مردم تأکید کرد و گفت: افزایش آگاهی سیاسی مردم باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب یک نماینده شایسته خواهد شد که مستلزم بسیج همگانی در حوزه نخبگانی است و دانشجویان عزیزی که امروز مطالبه‌گر هستند در زمینه بالابردن آگاهی مردم در مطالبه‌گری صحیح نقش بسزایی دارند.

دکتر شعبانی با اشاره به اهمیت مطالبه‌گری به ویژه از سوی جامعه دانشگاهی افزود: مدیران و مسئولان اجرایی باید پاسخگوی مردم و مطالبات و انتظارات آنان باشند و هیچ محدودیتی نداریم.

وی تأکید کرد: ما می‌توانیم این فضا را فراهم کنیم و نمایندگان پاسخگوی مطالبات مردم باشند، چراکه افتخاری نصیب نمایندگان شده که با رأی مستقیم مردم به مجلس رفته‌اند و مستقیماً باید پاسخگوی مطالبه‌گری جامعه نخبگانی، دانشگاه و... باشند.

در ادامه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه کرد: قاعده دموکراسی این است که وقتی ما انتخاب کردیم که نمایندگان با رأی مستقیم مردم انتخاب شوند باید قاعده و چارچوب آن را بپذیریم. نمایندگان عصاره ملت و مجلس‌اند، جامعه دارای شئون مختلفی است و همه اقشار از دانشگاهیان، زنان، عشایر، کارگران و... باید در مجلس نمایندگانی داشته باشند.

دکتر شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه افزود: ما هیأت‌های اندیشه‌ورز و علمی متشکل از اساتید دانشگاه از جمله دانشگاه رازی در استان داریم و مسائل استان را به این عزیزان ارجاع می‌دهیم تا راه حل کارشناسی و علمی و پژوهشی برای آن مسائل ارائه نمایند. بنابراین پیشنهاد بنده به همه نمایندگان مجلس این است که هیأت‌های اندیشه‌ورز در حوزه‌های مختلف از کارشناسان و نخبگان تشکیل دهند و از این ظرفیت استفاده کنند.

در پایان این نشست، برخی از حاضرین ضمن مطرح نمودن پرسش‌های خود به بیان نظرات و انتقادات خود در حوزه دانشگاه پرداختند و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز به پرسش‌ها پاسخ دادند.


شناسه : 10236576