107

اجتماع بزرگ دانشگاهیان در محکومیت جنایت تروریستی کرمان

دانشگاهیان استان کرمانشاه در پی حادثه تروریستی کرمان در سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، امروز شنبه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۲ بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، در جوار یادمان شهدای گمنام دانشگاه رازی تجمع کرده و موضع خود را اعلام کردند.

این تجمع با هدف محکومیت حوادث تروریستی کرمان و گرامیداشت مقام شامخ شهدای آن حادثه برگزار شد و با سخنرانی دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی و علی شعبانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه همراه بود.

در این مراسم، دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی کرمان و همچنین با گرامیداشت سالگرد شهادت سردار دل‌ها «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی»، از حضور و بصیرت جامعه دانشگاهی استان در این تجمع قدردانی کرد و در سخنرانی اظهار داشت: خداوند متعال در سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹ می‌فرماید: «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ»؛ در این آیه شریفه تأکید شده است که «کسانى را که در راه خدا کشته شده‏‌اند مرده مپندار بلکه زنده‌‌اند که نزد پروردگارشان روزى داده مى‌‏شوند».

وی در ادامه افزود: جامعه بزرگ دانشگاه رازی در همه برهه‌ها ثابت قدم و استوار پای آرمان‌های والای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده است و اولین دانشگاهی بودیم که در حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه و در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بلافاصله تجمع اعتراضی برگزار کردیم.

رئیس دانشگاه رازی تأکید کرد: دشمنان ما تاب و تحمل مرام و مسلک، منهج و مکتب شهید سلیمانی را ندارند فلذا به زائران حرم مقدس و مطهر ایشان تعرض می‌کنند.

دکتر احمدی در ادامه، شناخت و بصیرت نسبت به شهید سلیمانی را مهم خواند و تأکید کرد: امروز علاوه بر آن شناختی که قبلا از شهید سلیمانی داشته‌ایم، باید درک کنیم که عمق کار شهید سلیمانی تا کجاست.

وی افزود: شهید سلیمانی خط قرمز نظام ما است همچنانکه امنیت خط قرمز نظام ما است، کسی در هیچ سطحی و در هیچ جایی حق ندارد به راه و روش و مکتب شهید سلیمانی خرده بگیرد، چه در توئیت و پیام گذاشتن. مطمئن باشید دشمنان شهید سلیمانی اول از مرام و مکتب ایشان آسیب دیده‌اند و یقین بدانید پاسخ دندان شکنی را دریافت خواهند کرد.

دکتر احمدی در پایان، بار دیگر از حضور جامعه دانشگاهی و به ویژه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در این تجمع قدردانی کرد.

در ادامه، علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه اظهار داشت: ترس دشمن از تفکر است، دشمن از نام و یاد شهید سلیمانی واهمه دارد. حاج قاسم با شهادتش عالَمی را خوشحال و عالَمی را ناراحت کرد.

وی افزود: بیش از ۲۰ هزار نفر در غزه شهید شدند، ثمره این خون‌ها این است که چهره مستکبرین مشخص شد و آنان که نقاب بشردوستی زده‌اند چهره واقعی آن‌ها به جهان نشان داده شد.

شعبانی بیان کرد: اکنون نباید راه و فضا و هدف را گم کنیم. موضوع اصلی دشمنان بر سر مسئله دین است. به فرموده امام (ره) هر کسی که لباس جهاد و مقاومت را از تن در بیاورد لباس خفت و خواری را می‌پوشد. امام (ره) فرمودند: بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود.

وی افزود: حاج قاسم نماد است و اصل موضوع دین و کلمة الله است نبرد، نبرد طاغوت و نبرد الله است.

در پایان این مراسم بیانیه جامعه دانشگاهی در محکومیت حادثه تروریستی کرمان قرائت شد.

 


شناسه : 11725009