155

برگزاری نشست بصیرتی و روشنگری گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس

به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس نشست بصیرتی و روشنگری  با سخنرانی جناب آقای دکتر احمدی ریاست دانشگاه رازی و حضور مسئولان بسیج کارمندی دانشگاه های شهرستان کرمانشاه  در روز دوشنبه 27 شهریور ماه در مکان سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه رازی برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم که به همت حوزه 3 کارمندی دانشگاه برگزار شد، جناب سرهنگ رجبی نژاد مسئول اجتماعی سپاه ناحیه کرمانشاه به عنوان سخنران ویژه ، با اشاره به برنامه های این معاونت در راستای اجرای فرضیه امر به معروف و نهی از منکر افزود: به فرموده مقام معظم رهبری  امر به معروف و نهی از منکر واجب فراموش شده ای است که علاوه بر مسئولیت شرعی ، هم انقلابی و هم سیاسی است که همگان باید آن را رعایت کنند و امروزه یکی از مشکلاتی که دربرخی قسمت ها وجود دارد به خاطر فراموش شدن همین  فریضه ی واجب الهی است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت و اهمیت آموزش افزود:  نیروهایی که قصد دارند در محیط کار یا در خیابان و ...  تذکر لسانی بدهند باید به یاد داشته باشند، آموزش دیدن در این رابطه  بسیار اهمیت دارد و لازم است تمامی رده ها علاوه بر تشکیل تیم های امر به معروف  و نهی از منکر ، نسبت به آموزش این افراد توجه ویژه ای نمایند.

مسئول قسمت اجتماعی سپاه ناحیه کرمانشاه  ادامه داد: این معاونت  آمادگی دارد که با استفاده از ظرفیت اساتید برجسته و مطرح کشوری دوره های بینشی و معرفتی در سطح بالایی را برای مسئولین بسیج و حراست دانشگاه ها برگزار نماید تا افراد با آگاهی بیشتری نسبت به انجام این فریضه واجب اقدام نمایند.

در ادامه این نشست جناب آقای دکتر احمدی ریاست دانشگاه رازی به عنوان سخنران اصلی برنامه با تبریک آغاز ماه ربیع الاول و فرا رسیدن هفته دفاع مقدس افزود: اربعین یک فرصت بی نظیر برای نشان دادن وحدت  و یکدلی محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است و خدا را شاکریم که این فرصت امسال نصیب دانشگاه شد که کاروان متشکل از اعضای هیئت علمی و یاوران علمی همراه با خانواده هایشان راهی این منزلگاه نور شدند.

ریاست دانشگاه رازی  در ادامه ضمن تقدیر از زحمات حاج آقا عزیزی فرمانده بسیج کارمندی دانشگاه افزود: حرکت  با برنامه کاروان اربیعن دانشگاه ،آن هم در این ایام که اوج جمعیت دلدادگان حسینی در این مسیر عاشقی حضور دارند واقعا در نوع خود بی نظیر است، با کاروانی با این تعداد نفرات در این مسیر همراه شدن و به سلامت برگشتن حقیقتا کار بسیار مشکلی است؛ اما الحمدلله که این کار برای مجموعه بسیج کارمندی به نحو کاملا مطلوبی مدیریت و اجرا شد و از مجموعه بسیج  کارمندی می خواهم  این برنامه زیارتی در سایر ایام سال نیز ادامه داشته باشد.

دکتر احمدی با اشاره به مشاهیر و دانشمندان ایرانی همچون خوارزمی، ابن هیثم،ابوعلی سینا، ابو ریحان بیرونی و... افزود: العلم سلطان، بالاترین قدرت در جهان، علم است، از قدیم الایام  بیرق داران علم، ادب، فضل، کمال، دانش، تعقل، خرد و.... ایرانیان بودند، امروزه همه شاهدیم دانشمندان جهان در تمامی علوم از نوشته ها و کتب بزرگان ما سر مشق و الگو می گیرند، بر اساس مستندات تاریخی در مباحث علمی ما پرچم دار  بوده و هستیم، هرکسی علم داشت، قدرت پیدا می کند و قدرت نیز به تأثیر ذهنی و جغرافیای ذهنی مرتبط می گردد.

وی ادامه داد: ما در زمان جنگ  توانایی تولید سیم خاردار هم نداشتیم اما امروز به جایی رسیده ایم که تمام دنیا متحد شده تا جلوی برد تجهیزات دفاعی ما را بگیرد اما ناتوان است یا کشوری مثل روسیه در سطح رسانه های جهان اعلام می کند  از این به بعد از توربین های زیمنس آلمان دیگر استفاده نمی کند و توربین های ساخت ایران را جایگزین آن فناوری می کند.

رئیس دانشگاه رازی افزود: امروز هیچ کشوری جرأت ندارد با ما وارد درگیری  مستقیم شود،کشورهای نظیر آمریکا و انگلیس و ... قدرت دریا پایه دارند، دانشمندان و متخصصان صنعت دفاعی ما چند سال پیش طبق فرموده رهبر معظم انقلاب  با تولید موشک های نقطه زن علناً این مؤلفه قدرت را از این کشورهای استعمارگر گرفته اند و آن ها می دانند در خلیج فارس و سایر آب ها تنها یک سیبل متحرک هستند، بنا بر این امروز هیچ کشوری جرأت تعرض به جمهوری اسلامی را ندارد برای همین دشمنان به سراغ جنگ ترکیبی رفته اند و در این جنگ به صورت خاص به سراغ سرمایه های اصلی کشور یعنی ذهن جوانان ما نشانه رفته اند.

دکتر احمدی ادامه داد: انسان همان گونه عمل می کند که به آن فکر می کند، امروز دشمن می خواهد فکر جوانان ما را عوض کند و برای این منظور دست به هجمه های بسیار پیچیده و گوناگون می زند و متاسفانه فضای مجازی مسموم نیز برای او خوراک فاسد تهیه می کند، لذا باید برای این قضیه اتاق های فکر و اندیشه ورز تشکیل داد و از  افراد متخصص و صاحبان فن خواست راهکار و پیشنهاد مؤثر ارائه دهند و بسیج کارمندی باید در این زمینه پیش قدم باشد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع امر به معروف و نهی از منکر افزود: دشمنان با راه اندازی جریان خود باختگی در بین جوانان ، تمام تلاششان را بکار گرفته اند تا هویت جوان ایرانی را عوض کنند اما ما وظیفه داریم  بر اساس دستورات دینی مقابل این هجمه های دشمنان بایستیم و جوانانمان را با آگاه سازی و  اقناع سازی از نقشه ها و حیله های دشمن  به معنای واقعی کلمه به  بصیرت برسانیم، این مسیر هرچند شاید سخت  و غبار آلود باشد اما ما چون طبق فرموده و وعده الهی بر حق هستیم پس نتیجه یقینا به سود ما خواهد بود و این فضای غبارآلود به کنار خواهد رفت و حقیقت بر جوان ما نشان داده خواهد شد، لذا همه باید در این زمینه تمام توان و قوت و همت خود را پای کار بیاورند.

در این برنامه جناب آقای دکتر جوانشیری سرپرست معاونت اداری و مالی و مدیریت منابع دانشگاه رازی  نیز به عنوان میهمان ویژه حضور داشتند و به سؤالات کارکنان در خصوص برنامه های پیش رو این معاونت پاسخ دادند.


شناسه : 9348977